dissabte, 15 de novembre del 2008

L'home a la recerca de sentit (II)

Una de les conseqüències de la vida freturosa que es vivia en els camps d’extermini la trobem en la vivència del temps. Explica Frankl (L'home a la recerca de sentit) que al camp d’extermini un dia trigava més en passar que una setmana. El dia estava ple i ple de misèries, vexacions i humiliacions, i no s’acabava mai. D’aquesta manera, quan ja no s’espera res, es viu només centrat en el passat; és la mort, el “cadàver vivent”, la vida retrospectiva. Es produeix aleshores una absoluta desvaloració de la realitat que implica la temptació de deixar-se anar “atès que tot és absurd es miri com es miri”. El neoliberalisme ha convertit la vida en un camp d’extermini, la vida en un infern.

2 comentaris:

Aroa ha dit...

albert, llevo 2 horas con esto del blogg, nunca he dado clases de informática y me vuelvo loca!!!
espero hacer esto bien.

Aroa ha dit...

creo que con todo lo que está pasando en la economía del país y resto de países, al final acabará como el rosario de la aurora. Me da que pinta mal, y que los responsables de esto, seguirán tratándonos como a tontos, evadiendo el problema y argumentando de manera ambigua, las posibles soluciones para la crisis. Se echan la culpa unos a otros, joder, me gustaría saber quien anda detrás de todas las operaciones bancarias... si hay ricos, no creo que sea casualidad. El dinero en negro debe ser una razón de la crisis. Me río de Al Capone...